Thomas Hertog, cercetător finanțat de UE, co-autor al ultimei lucrări a lui Stephen Hawking

Ultima teorie despre originea universului a omului de știință Stephen Hawking, la care acesta a lucrat în colaborare cu profesorul Thomas Hertog de la KU Leuven, a fost publicată în numărul din luna aprilie al renumitei reviste științifice „Jurnalul de Fizică Subatomică / Journal of High-Energy Physics(link is external)„. Transmisă spre publicare înainte de decesul profesorului Hawking, lucrarea estimează că universul este finit și mult mai simplu decât este el descris în numeroase teorii curente despre momentul zero (Big Bang).

02/05/2018

Sunt extrem de încântat că, încă o dată, cercetarea cu fonduri europene își confirmă reputația excelentă. Este posibil ca să existe limite în expansiunea către infinit a universului, însă lista cercetătorilor de succes ce au beneficiat de finanțare din partea Centrului European de Cercetare (CEC) continuă să crească. Aceștia îndrăznesc să pună diverse concepte sub semnul întrebării și să ducă nivelul cunoștiințelor noastre dincolo de limite, spre noi teritorii„, a subliniat comisarul european Carlos Moedas, responsabil pentru cercetare, știință și inovare, la aflarea veștii.

Profesorul Hertog a primit, în 2014, o finanțare de 2 milioane de euro, prin CEC, pentru proiectul său în domeniul cosmologiei cuantice holografice, având o durată de 5 ani. El a declarat: „Activitatea noastră este una ambițioasă și cu riscuri mari și rezidă în abordarea bazată pe curiozitate a științelor fundamentale. Ea se potrivește foarte bine cu obiectivele și viziunea CEC. Am folosit finanțarea de la CEC pentru a pune bazele unei școli în domeniul teoretic al cosmologiei, ce s-a dovedit a fi un mediu de cercetare fertil pentru explorarea de noi idei.

Conform teoriilor moderne, regiunea noastră din univers s-a format odată cu extinderea întregului univers după Big Bang. Este larg răspândită opinia potrivit căreia unele regiuni din univers și-au continuat expansiunea, în timp ce altele s-au oprit din creștere. În noua lor lucrare, Hawking și Hertog apreciază că acest concept de expansiune permanentă este greșit. Ei estimează că universul nostru nu este o structură fractală, ci una destul de omogenă și, ceea ce este mai important, finită. Dacă rezultatele lor vor fi confirmate de cercetări ulterioare, numărul universurilor posibile s-ar reduce semnificativ, contrar teoriei universurilor paralele (multiversuri).

Persoane de contact pentru presă:

Lucia Caudet – Tel.: +32 229 56182

Victoria von Hammerstein – Tel.: +32 229 55040

Maud Noyon – Tel. +32 229-80379